Isnin, 26 Februari 2018

PKNS FC terkesan kehilangan Safee dan Anderson

26 Februari 2018 5:41 PM
 pkns
PKNS FC yang tewas 3-4 kepada Kedah di Stadium Shah Alam semalam

SHAH ALAM - Ketiadaan pemain import dari Australia, Zac Anderson dan penyerang berbisa, Mohd. Safee Sali memberi kesan kepada corak permainan pasukan PKNS FC yang tewas 3-4 kepada Kedah pada aksi keempat Liga Super di Stadium Shah Alam di sini, malam tadi.

Ketua Jurulatih PKNS FC, Datuk K. Rajagobal mengakui ketiadaan Anderson yang menjadi nadi di bahagian pertahanan tengah, serta Safee yang merupakan peledak utama skuad 'Semut Merah' menyebabkan pemain hilang punca sehingga membenarkan pelawat meraih kemenangan pada perlawanan tersebut.

"Saya bagaimanapun berpuas hati dengan pencapaian pasukan yang tidak berputus asa untuk merapatkan jurang jaringan kepada 3-4 pada penghujung babak perlawanan.

"Bahagian pertahanan kita perlu diperbaiki kerana memberi banyak ruang kepada Kedah untuk mencipta peluang menjaringkan gol, " katanya pada sidang media selepas perlawanan berkenaan.

Mengulas lanjut, bekas pengendali skuad senior kebangsaan itu memaklumkan kegagalan pemain import dari Brazil, Rafael Ramazotti menyempurnakan sepakan penalti pada minit ke-72 menjadi titik kebangkitan kepada Kedah untuk meraih gol kemenangan. – Bernama
SUMBER-KOSMO ONLINE 26 Februari 2018 5:41 PM

Tiada ulasan:

Catat Ulasan