Rabu, 28 September 2016

Safee difitnah meninggal dunia

FADHILUL IZMEL ISHAK  |  27 September 2016 12:10 AM
 
KUALA LUMPUR 26 Sept. – Penye­rang Johor Darul Ta’zim (JDT), Safee Sali menyelar individu tidak bertanggungjawab yang menyebarkan berita palsu bahawa dia meninggal dunia hari ini kerana serangan jantung.
SAFEE SALI mempertimbangkan untuk mengambil tindakan undang-undang ke atas pihak yang menerbitkan berita kematiannya.

Safee berkata, dia memandang serius perbuatan tidak bertanggungjawab itu yang dilihat boleh menjejaskan karier­nya sebagai pemain bola sepak profesional dan akan mengambil tindakan undang-undang terhadap individu terbabit.

“Sudah pasti saya akan mengambil tindakan undang-undang kepada pihak yang menyebarkan berita palsu mengenai kematian saya. Saya akan menemui peguam untuk mendapatkan pandangan dan nasihat apakah tindakan yang sepatutnya diambil.

“Berita tidak benar seperti ini menjejaskan karier saya sebagai pemain bola sepak dan saya mengutuk perbuatan ini sekeras-kerasnya. Ini adalah tindakan yang tidak bermoral sebab cuba menjatuhkan maruah orang lain yang masih sihat.

“Saya juga akan membuat laporan mengenai perkara ini kepada polis untuk melindungi diri dan keluarga saya,” katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Safee, 32, dikatakan me­ninggal dunia akibat serangan jantung dan berita itu disebarkan menerusi Facebook Harian Metro News yang sebenarnya adalah akaun palsu.
- SUMBER: http://www.utusan.com.my/sukan/bola-sepak/safee-difitnah-meninggal-dunia-1.387573#sthash.3TaKJUXN.dpuf

Tiada ulasan:

Catat Ulasan